Thuis! - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Familie Gritter - WaarBenJij.nu Thuis! - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Familie Gritter - WaarBenJij.nu

Thuis!

Door: Olien Tulner

Blijf op de hoogte en volg Familie

07 November 2006 | Nederland, Leeuwarden

De meesten zullen het ondertussen wel begrepen hebben maar we zijn weer in Nederland! Zondagmiddag zijn we om 16:15uur aangekomen op Schiphol. De vlucht was lang, we hadden ook nog een stop in Beijing, en saai.
Nog even terug..
De fietstocht in Yuangshuo. Heerlijk! We zijn van 's morgens 09:00uur tot 17:00uur onderweg geweest. Prachtige tocht langs boerderijtjes, akkertjes, rivieren etc. De kaart die we hadden gekregen klopte van geen kant dus we moesten ook veel op zoek naar de juiste weg. We werden veel aangeklampt door Chinese vrouwtjes die ons wilden strikken voor een 'bambooraft'. Een van ze fietste ons zelf een half uur achterna! Toen waren we wel even flink geirriteerd, maar het hoort er allemaal bij. We waren allebei helemaal stuk na de tocht. Veel bergop - en afwaarts, over hobbelweggetjes en de mountainbike was verschrikkelijk! Maar wat hebben we mooie dingen gezien! 's Avonds zijn we naar een schitterende show geweest. Er deden maar liefst 600 mensen aan mee! Vroeger zongen de mensen liederen naar elkaar bij wijze van communicatie en de show ging daarover. Prachtige kostuums en het licht was ook geweldig. Helaas duurde het maar 70 minuten.
De volgende dag lekker geluierd. Heerlijk in het zonnetje gezeten. Met een Australisch gezin naar de rivier gelopen en wat met de voetjes in het water de horden veerdiensten vanuit Guilin gadegeslagen. 's Avonds zijn we met de bus vanuit het centrum naar Guangzhou vertrokken. De bus was een verschrikking. 3 rijen met bedden, 2 hoog. Smal, oncomfortabel, geen kussen, alleen een vieze deken! We hebben de hele ochtend in de file gestaan en daardoor hebben we niet 10 maar 18 uren erin gezeten. Hel! Helaas hadden we nu bijna geen tijd meer om souvenirs te shoppen. In de wijk waar deze winkeltjes zitten, bevindt zich het Amerikaanse consulaat. Je ziet hier dan ook erg veel Amerikanen met een Chinees kindje dat ze net hebben geadopteerd. De volgende morgen om 05:00 uur op en om 09:00 uur vlogen we.
Toch wel weer fijn om thuis te zijn. We hebben verschrikkelijk veel beleefd, heel veel mooie dingen gezien. China is een prachtig land, wat nog volop in ontwikkeling is. De mensen willen heel graag geld verdienen en meedoen met het westen. Als jullie interesse gewekt is, ga dan zo snel mogelijk, het land zal na 2008, na de Olympische Spelen, nog drukker en duurder worden.
Het is absoluut de moeite waard!

• 07 November 2006 - 14:10

Rosita:

welkom thuis !! De filmavond plannen we binnenkort

• 08 November 2006 - 10:26

Erwin & Sandra:

Welkom Thuis!!!!

Bedankt voor alle mooie verhalen en we willen natuurlijk zoals iedereen graag de beelden er bij zien,hihi ;-)

Tot gauw!

Liefs Erwin & Sandra

• 08 November 2006 - 17:20

Jeroen & Willeke:

Wij hebben toch altijd de première?