Yuangsho - Reisverslag uit Peking, China van Familie Gritter - WaarBenJij.nu Yuangsho - Reisverslag uit Peking, China van Familie Gritter - WaarBenJij.nu

Yuangsho

Door: Olien Tulner

Blijf op de hoogte en volg Familie

01 November 2006 | China, Peking

Gister zijn we lekker wezen fietsen door Guilin. De stad is minder groot dan de andere steden waar we geweest zijn en er is veel te zien. Veel parken, tempels en natuurlijk het karstgebergte! Eenmaal uit de stad was het heerlijk rustig en konden we van het uitzicht genieten. Helaas was mijn fiets vreselijk oncomfortabel en had ik er al gauw genoeg van. In de Lonely Planet werd een restaurant aanbevolen maar na een zoektocht bleek dit gesloten. Een Chinees restaurant in de buurt had geen Engelse menukaart dus hebben we maar wat aangewezen op de posters aan de muur. Hartstikke lekker ook nog! Rond 16 uur waren we weer terug in ons hostel en wilden we lekker een filmpje gaan kijken. Veel keus maar.. de dvd's waren enorm beschadigd. Na een stuk of 6 probeersels, (we waren bij 1 film zelfs al halverwege!) eindelijk een goede. Vanmorgen lekker uitgeslapen. Daarna op internet voor hotels gekeken in Yuangsho, een plaats 65 km. verderop. Na het zien van foto's was onze keus gevallen op Riverside Retreat. Lekker rustig gelegen, geen stad in de buurt, aan het water.. perfect. Na een telefoontje bleek dat ze zelfs nog een kamer vrij hadden, dus snel geboekt en de Chinese naam en adres laten opschrijven. Voor vrijdagavond hebben we alvast de sleeper-bus naar onze eindbestemming geboekt. 11 uren, bleh.. Hierna in de bus gestapt naar Yuangsho waar we 1,5 uur later aankwamen (tja, het aantal reisuren moeten we eenmaal thuis maar eens gaan uitrekenen). Daar een taxi geregeld die ons keurig bij het hotel afzette. Eenmaal daar bleek het niet geheel te zijn wat we dachten. Het mooie hotel is namelijk gesloten, er is een nieuw hotel gebouwd ver van het water en met uitzicht op de stad. Teleurstelling natuurlijk, vooral voor Ramiro. Gelukkig was de eigenaresse heel behulpzaam en mochten we op internet zoeken naar iets anders. Helaas is dit 1 van de weinige in een rustige omgeving. De kamers zijn erg prachtig. Heel nieuw en mooi ingericht. Ons bad heeft uitzicht op de bergen! We hebben later een geweldige boottocht op een bambooraft gedaan. Over de mooie rivier langs dorpjes, boeren met hun koeien, vissers.. Heerlijk. In het donker kwamen we weer aan.. We hebben genoten! Net een warm bad genomen (jajaja) en zo even eten. Morgen fietstocht in de buurt. Is 1 van de hoogtepunten in deze omgeving. Ben benieuwd!
San, (alvast) van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hele fijne dag gewenst namens ons!
Maggie, betreft vluchtgegevens (we proberen/kunnen niet elke dag achter de pc zitten): We vliegen zondagochtend en komen rond 20:00 uur dezelfde dag, Nederlandse tijd, aan. De vlucht is met China Southern Airlines. We nemen zaterdag nog wel even contact op.
Dag!

• 01 November 2006 - 15:23

Yne En Albertina:

Het zit er bijna op voor jullie... maar zo'n vakantie vergeet je nooit weer, volgens mij. Super... die reisverhalen!! Olien en Ramiro, jullie krijgen ook de groeten van pake en beppe.
    Tot ziens, fam. Y Tulner.

• 01 November 2006 - 21:38

Maggie:

Bedankt dat ik alles nu weet. Ik ben zaterdag niet thuis ben bij mama maar kan wel in mijn mailbox komen. We blijven tot zaterdag avond in Leeuwarden en zondagmiddag gaan we naar Den Haag om spullen te halen. Rond 20 uur zijn we wel op schiphol om jullie te verwelkomen. De auto nemen we zaterdagavond mee en zetten het bij de A7 voor jullie klaar. MOet ik nog wat meenemen. Jassen of zo? Het is al aardig koud aan het worden. Oke geniet nog van de laatste dagen. kussies ons hier in Den Helder

• 02 November 2006 - 11:13

Globe:

Hoi wereldreizigers,
    Ik kreeg jullie site door van Thea. Het klinkt allemaal erg SUPER! We zijn jaloers. Heel veel plezier nog.
    Groetjes uit een stormachtig Delfzijl

• 02 November 2006 - 12:30

Marjan Aldridge:

Hi olien en ramiro,
    Ik was even op de koffie bij je moeder, ik vroeg naar jullie en kreeg het http/adres, de techniek staat voor niets he?
    wat een leuke foto's,
    een prachtig land,nog even en dan is het al weer voorbij, times flies!
    ik wens jullie nog een hele fijne tijd en een goede reis terug. groetjes marjan.

• 02 November 2006 - 18:06

Papa:

mooi dat jullie wel genieten.Ik ga dit weekend ook naar kabalebo resort.1 uur vliegen en daarna 3 uur met de boot richting soela's.
    Ik maak wel een mooie reportage voor jullie!

groetjes uit sranang kondre

je vader

• 02 November 2006 - 20:38

Erwin En Sandra:

Bedankt voor jullie felicitatie!! Echt heel erg leuk dat jullie er aan denken!! ;-)
    Geniet nog heel erg van jullie laatste dagen en alvast een hele goede terugvlucht.
    Enne,jassen zijn niet zo´n gek idee; het is hier voor jullie (zeker voor Olien)waarschijnlijk erg koud.
    Dikke knuffel Erwin en Sandra.