Pingyao - Reisverslag uit Pingyao, China van Familie Gritter - WaarBenJij.nu Pingyao - Reisverslag uit Pingyao, China van Familie Gritter - WaarBenJij.nu

Pingyao

Door: Olien Tulner

Blijf op de hoogte en volg Familie

13 Oktober 2006 | China, Pingyao

Lieve mensen,

Weer een paar dagen verder en tijd voor een nieuw bericht!
Woensdag hebben we de Chinese muur beklommen! Om 08:00 uur 's morgens werden we opgehaald in een kleine bus die al redelijk vol zat met andere westerlingen. 4 uren later kwamen we aan in Jinsaling vanwaar we onze tocht begonnen. De eerste meters vielen vies tegen! Wat een steile treden! Maar een geweldig uitzicht. De muur is op veel plaatsen nog in goede staat wat geweldige plaatjes opgeleverd heeft. Ramiro heeft zijn nieuwe lens ten volste kunnen benutten! Op dit stuk van de muur waren niet veel toeristen. We liepen samen met een gozer uit Nieuw Zeeland en 2 Engelse meiden. Erg gezellig!
Gistermorgen hebben we het Zomerpaleis bezocht. Helaas hebben we de reistijd met het openbaar vervoer niet goed ingeschat en waren we pas tegen half 12 daar. Mooie tempels en paleizen, maar ook een prachtig meer waar we een tochtje over gemaakt hebben. Ipv met de bus teruggegaan met de taxi. Taxi's zijn niet duur hier en zijn er in overvloed. Peking-eend gegeten, heerlijk!
17:30 uur in de trein gestapt richting Pingyao, een tocht van 11 uren. We zaten in een hard-sleeper couchette. 6 smalle, vrij harde bedden in een kleine ruimte zonder deur. Wij hadden de 2 bovenste bedden waardoor we genoeg ruimte hadden voor onze bagage maar iets minder voor onszelf. Ramiro is nog lange tijd gaan socializen maar ik ben lekker in slaap gevallen. Rond 01:00uur wakker geworden en verder slecht geslapen want ik was bang dat we de halte zouden missen. Stom want we werden gewoon gewekt! We werden bij een erg leuk hostel afgezet midden in het oude centrum. Binnen de stadsmuren staan nog hele oude Chinese huizen met leuke binnenplaatsjes. Helaas erg toeristisch waardoor het authentieke ietwat verpest is maar we zijn wat andere straatjes ingelopen en hebben mooie dingen gezien. Helaas ben ik zelf ook een bezienswaardigheid waardoor ik maar een beetje bij Ramiro in de buurt blijf. Morgenochtend gaan we met de bus naar Xi'an, naar het terracotta leger! Ik heb nog geen darmklachten dus het gaat goed. Het weer valt mee, gelukkig niet te warm.

Tot gauw!

  • 13 Oktober 2006 - 11:09

    Jappie:

    Hoe lijkt het met plaatsing op deze site van die foto's?

  • 14 Oktober 2006 - 07:16

    Fam. Vd Klaauw:

    we zijn zelf net terug van onze week rust. Alles goed bevallen. Ik lees jullie ook. Ben zo benieuwd naar de foto's en zo als jullie terug zijn. Verder niet zo veel te melden.. hou van jullie wij hier in koud nederland.

  • 14 Oktober 2006 - 11:59

    Mam:

    Fijn dat het goed gaat en dat jullie het naar de zin hebben
    Liefs

  • 14 Oktober 2006 - 12:04

    Mam:

    Fijn dat het goed gaat en dat jullie het naar de zin hebben
    Liefs

  • 15 Oktober 2006 - 11:49

    Nell:

    Erg leuk jullie reisverhaal,zo genieten we ook mee,alles ok hier veel plezier en pas goed op elkaar groetjes

  • 16 Oktober 2006 - 06:24

    Rosita:

    Gelukkig weer een berichtje. ik maakte me al ongerust.Olien wil je mijn mailadres thuis ook opnemen: rositaroep@hotmail.com
    dan kan ik ook in het weekend jullie mails ontvangen. nu krijg ik ze alleen op het werk.
    groetjes,
    i love u

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Pingyao

Mijn eerste reis

Onze reis door China!

Recente Reisverslagen:

07 November 2006

Thuis!

01 November 2006

Yuangsho

30 Oktober 2006

Guilin

26 Oktober 2006

Eindelijk!

19 Oktober 2006

Jiuzhaigou National Reserve
Familie

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 48
Totaal aantal bezoekers 9639

Voorgaande reizen:

10 November 2015 - 11 Januari 2016

Gritters op reis!

22 Maart 2010 - 15 April 2010

Honeymoon

08 Oktober 2006 - 05 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: