Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Familie Gritter - WaarBenJij.nu Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Familie Gritter - WaarBenJij.nu

Adelaide

Door: Olien

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 December 2015 | Australië, Adelaide

Adelaide is warm. Erg warm. Vandaag is het 42 graden. In plaats van de stad verkennen zitten we in ons appartement, in de airco. Vanmorgen zijn we naar de markt geweest, de wandeling er naar toe viel mee, maar de terugweg was killing! Veel te heet buiten. Jammer, maar morgen een nieuwe poging. Via booking.com hebben we een appartement geboekt. Het heeft 2 slaapkamers, balkon en airco. Het complex was klaar afgelopen juni dus alles is nog erg nieuw. We zitten op de 6e verdieping en hebben een fantastisch uitzicht over de stad en de Adelaide Hills. Locatie is hartje centrum, maar hoogbouw is er bijna niet en om het centrum is het heel groen.
We waren al eerder in Adelaide. Na het versturen van ons laatste verslag zijn we verder South Australia ingereden. Een lange rit door Coorong NP, een duinlandschap, naar Wellington waar we een kleine veerboot namen over de Murray River. Ik wilde graag wat meer van deze rivier zien, bekend om zijn raderboten. We zijn doorgereden tot de plaats Murray Bridge maar het was teleurstellend. Na kort overleg en lunch omgedraaid en richting Victor Harbor gereden, een badplaats 1,5 uur ten zuiden van Adelaide. Het was heerlijk weer, we hebben wat rondgeslenterd en gewandeld rond een klein eiland. Terug naar het vaste land namen we de paardentram, Gijs vond dat natuurlijk geweldig. Na 2 nachten zijn we naar West Beach gereden, een buitenwijk van Adelaide. Onze laatste camping was groot, met zwembad, springkussen en speeltuin voor de deur en pal aan het strand, heerlijk. Helaas moesten we ook onze spullen inpakken en de camper opruimen. Na 3861 km trouwe dienst hebben we afgelopen maandag de camper ingeleverd. Arjan had bedacht dat we beter eerst de auto konden ophalen zodat we alle spullen van de camper zo in de auto konden laden en niet met de taxi hoefden. Helaas zit de verhuurmaatschappij in hartje centrum dus dat was nog niet gemakkelijk. Eigenlijk hadden we een sedan geboekt, maar die hebben we ter plekke omgeruild voor een Toyota Rav4, een 4wd. Met klotsende oksels reed ik met Gijs achter Arjan aan, gelukkig hoefden we niet ver naar het inleverpunt van de camper en is het een automaat, zodat ik me alleen hoefde te focussen op het links rijden. Na het inleveren van de camper, toch wel even gek na 3,5e week, gauw de stad uit, richting Cape Jervis waar we hebben overnacht in een motel. De volgende dag, dinsdag, zaten we om 9 uur op de veerboot naar Kangaroo Island. De overtocht duurt maar 45 minuten. Via Airbnb hadden we een leuk huisje geboekt in Emu Bay. Heerlijk om een vaste plek te hebben, met veel ruimte, echte bedden en een veranda. En uitzicht, echt wat een plaatje. Blauw water, wit zand, zo wil ik elke dag wel wakker worden! Kangaroo Island is 165 km lang en 50 km breed en is prachtig. Glooiende heuvels, bossen, grasland, adembenemende stranden, bijzondere rotsformaties, grotten en heel rustig. Wat waren we blij met onze 4wd want alleen de hoofdwegen zijn verhard. Het rijden op dirt roads scheelde in tijd en kilometers, maar maakte het ook nog eens extra leuk. Ik wilde graag op rode zandwegen rijden en dat is gelukt! We hebben niet veel kangoeroes gezien, maar wel een stekelvarken in onze tuin, we hebben tussen de zeehonden gelopen met een gids, grote hagedissen gezien en dolfijnen zien zwemmen in de zee. Op een schapenboerderij hebben we schapen gemolken zien worden en konden we dingen proeven. Uiteraard konden we de verleiding niet weerstaan en hebben we schapenyoghurt en kaasjes meegenomen. Bij een bijenhouder hebben we een film gezien over honing en ook honing geproefd maar helaas mogen we geen honing meenemen naar West Australië, ze zijn bang voor ziektes.
Gister hebben we de boot terug genomen, het was prachtig weer, maar de golven waren onstuimig. Er zijn aardig wat mensen ziek geworden. Gijs zat ongestoord naar de tablet te kijken, nergens last van gelukkig. In 1,5 uur rijden en met een flink temperatuur verschil waren we terug in Adelaide. Eindelijk weer WiFi dus gisteravond en vanochtend hebben we gezellig met Kirsten en Sofië gekletst.
Komende dagen gaan we de stad en omgeving verkennen en dinsdag vliegen we naar Perth. Bij Margriet gaan we de feestdagen doorbrengen, zin in!

Fijne feestdagen allemaal!

• 19 December 2015 - 09:41

Wilma:

Heerlijk om jullie avontuur op deze manier mee te mogen lezen. Lisa en ik willen jullie ook hele fijne kerst en goed begin van 2016 wensen. Geniet nog maar volop!! Dikke tuut van de buurvrouwen en tot volgend jaar.