Onderweg - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Familie Gritter - WaarBenJij.nu Onderweg - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Familie Gritter - WaarBenJij.nu

Onderweg

Door: Gritter

Blijf op de hoogte en volg Familie

29 Maart 2010 | Costa Rica, Fortuna

Daar zijn we weer!

We hebben weer behoorlijk wat kilometers afgelegd vandaag! We verblijven momenteel in Catarate Eco Lodge vlakbij La Fortuna aan de voet van de Arenal vulkaan. We zijn al eerder hier geweest, alleen dan aan de andere kant van de vulkaan, maar deze keer op doorreis naar Heliconia Island, in de buurt van Puerto Viejo de Sarapiqui. Dit schijnt een geweldig eiland te zijn met een prachtige tuin, gerund door Nederlanders. Morgen nog een paar uur rijden. We zijn heel benieuwd.
Gister zijn we op tijd opgestaan en hebben we een wandeling gemaakt door NP Rincon de La Vieja. We zaten maar op 8 km afstand maar omdat het een weg met alleen maar rotsen was deden we er behoorlijk lang over. En dan nog die temperatuur! Het heeft hier vanaf november niet meer geregend, erg ongebruikelijk schijnt. Het was er droog en dor. Het park is wel vrij toeristisch. We hadden constant kleine groepen mensen om ons heen. Ons was geadviseerd de route andersom te maken, want het laatste deel is het zwaarst. Dat klopt inderdaad. Na een kort stukje door het bos kwamen we ineens uit op een savanne, loei heet en heel apart. We zijn verschillende modderpoelen en geisers tegengekomen, we zaten ten slotte op een vulkaan. Stinken! Na een tijdje belandden we gelukkig weer in het bos. We hebben apen gezien, een aantal vogels en veel insecten maar daar is het helaas bij gebleven. Wel mooie natuur en lekkere wandeling. "afgekoeld" bij hotsprings in de buurt. Aangelegd maar zeer rustig. Het water kwam rechtstreeks uit de grond en was erg warm. Gelukkig konden we wat afkoelen in het bijgelegen riviertje en douche. Nog een kleine waterval in de buurt opgezocht maar het was erg warm en ons water was op dus we zijn lekker weer naar ons hotel gegaan. ´s Middags lekker geluierd en gekletst met de eigenaren, Gerard en Ingrid. Vanmorgen zouden we een wandeling in de buurt maken maar ons werd verteld bij de slagboom dat het park dicht was. Dat wisten we wel, maar er zou nog een 2e ingang zijn die wel open was, maar helaas we konden niet verder. Toen maar onze bagage opgehaald en in de auto naar onze volgende betemming. Omdat we niet dezelfde route als de heenweg wilden rijden zijn we omhoog gegaan, richting grens met Nigaragua en vandaar weer naar beneden. Dit gebied ligt in de schaduw van een aantal vulkanen en het was er prachtig groen. Zelfs nog een regenbui gehad. Heerlijk landschap om doorheen te rijden. Eenmaal aangekomen bij La Fortuna weten we weer waarom we de toeristenplaatsen liever mijden, wat een drukte! Het leek de Costa Brava wel. Allemaal jonge meiden alsof ze naar het strand gaan. Die is helaas ver te zoeken vanuit hier. Wel ff geshopt, Arjan had te weinig t-shirts meegenomen en nog wat drinken gekocht. Daarna lekker in het zwembad gedoken en geluierd. Het is nu hier half 8, jullie liggen allang op 1 oor. Wij gaan zo terug naar de kamer en morgen op tijd weer op pad.

Lieve Margreeth, Rene en Denise, gefeliciteerd met jullie verjaardagen. Wij denken aan jullie!

Karine, dank je wel voor het knuffelen met Jip. Fijn dat jij en de buren voor hem zorgen. Ik heb ook een shirtje voor Richanel gevonden, alleen nog wel wat te groot.

Nou doei allemaal!

• 30 Maart 2010 - 05:35

Karine & Richanel:

Jaa, ik ben er vroeg bij! Het is nu half 8.
    Wat een mooi land zeg, ik heb wel even moeten google door alle namen die je gebruikt. Maar ziet er op de foto's al schitterend uit, zal voor jullie nog mooier zijn geweest. Ik had niet verwacht dat er ook Nederlanders zouden zijn, vast wel gezellig toch. Ga nu even je andere berichtje lezen!

Veel plezier nog

Dikke kus ons.

• 30 Maart 2010 - 06:58

Sandra:

Ja ja we zijn wel jaloers....vanuit Harlingen/Leeuwarden!! Maar check af en toe wel even rugzak/koffer of je ook extra vriendjes mee aan het nemen bent. Ik ken namelij iemand .... ;-)!!!! Veel plezier!!

• 30 Maart 2010 - 17:49

Jannie:

Heel bijzonder wat jullie allemaal krijgen te zien.
    Veel spannender dan onze reis naar Utrecht en Veenendaal.Pas goed op je zelf en veel plezier
    Liefs en kus, mam

• 31 Maart 2010 - 12:29

The Rebers Family:

Het klinkt allemaal heerlijk. Blijf lekker genieten van alles om jullie heen en natuurlijk elkaar!

• 31 Maart 2010 - 14:04

Buufjes:

Wat heerlijk allemaal om te lezen. Helemaal omdat het hier nu hard waait en zo nu en dan een flinke regenbui.
    Er wordt voor Jip goed gezorgd door buuf. Als hij naar binnen wil dan zit hij gewoon bij ons voor de deur als ander buuf thuiskomt.

Heel veel plezier en lekker genieten van al het moois en van elkaar.