Koud! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Familie Gritter - WaarBenJij.nu Koud! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Familie Gritter - WaarBenJij.nu

Koud!

Door: Gritter

Blijf op de hoogte en volg Familie

03 April 2010 | Costa Rica, San José

Lieve allemaal,

We zijn weer een flink stuk opgeschoten! Heliconia Island was prachtig. We hebben een rondleiding gekregen door de tuin en onze eerste gifkikker gezien! Verder veel vogels, een luiaard en verschillende bomen en planten. Helaas regende het de volgende dag en besloten we verder te rijden. Na een lange hobbelige rit met alleen maar regen bereikten we een beetje chagerijnig La Pavona. Van hieruit hebben we de boot naar Torteguero genomen. Door mooie kanalen bereikten we dit natuurgebied aan de Caribische kant van CR wat bekend staat om de schildpadden. Die waren er helaas op dat moment niet maar we hebben ´s morgens wel een prachtige boottocht gemaakt met een gids. We hebben 3 aapsoorten gezien in 10 min tijd! Veel vogels, vlinders maar ook kaaimannen! Heel bijzonder. ´s Middags weer de boot richting auto en beland in een dorp in de buurt, Guapiles. Daar een heerlijke nacht in een eenvoudige lodge bij gezellige NL´ers. Nu zitten we in het hooggebergte van CR, vlakbij San Jose. Het heet San Gerardo de Dota en ligt in 2 Nationale Parken waarvan 1 bekend is om de Quetzal, een prachtige groene vogel. Hopelijk gaan we die morgenochtend spotten! Enige nadeel van deze plek is dat we op 2500 meter zitten en het is hier dus koud voor Costa Ricaanse begrippen! Het huisje waar we in zitten is vreselijk luxe met jacuzzi en houtkachel en we slapen onder een donzen dekbed. Alles van Ikea trouwens, haahaha! Vannacht eindelijk weer eens lang en heerlijk geslapen, wat een rust en koelte! Morgenmiddag dalen we af richting kust om daar 4 dagen door te brengen alvorens we het laatste park van CR gaan bezoeken, Corcovado! Ons Spaans wordt steeds beter, we kunnen ons redelijk verstaanbaar maken.

Wij vermaken ons nog even!

Liefs!

• 04 April 2010 - 09:12

Theo, Mam, Rich & Me:

Hallo Lieverds

Weer een mooi verhaal hoor! Word hier jaloers want het is slecht weer!
    Niet bang voor de gifkikker? Hoelang waren de kaaimannen, 3 meter?

Heb je de brulaap gehoord? Ik heb die in Suri gezien, prachtig he en wat een lawaai!

Theo is nu de lunch aan het voorbereiden en Rich ligt lekker te slapen.
    We missen jullie wel hoor maar geniet nog maar lekker van de laatste weken!

Groetjes van de rest hier. Marten is naar Berlijn.
    Ohjah slecht nieuws: Rich drinkt uit een flesje, moest toch wel een traantje wegpinken..

Dikke kus van ons allen.

Liefs Theo, mama, Richanel en Karine

• 05 April 2010 - 14:48

Karla:

Hi people! Volop in de natuur dus! Lekker genieten samen! Xxx Boy& Kar

Mark En Margot:

Hi lieve schatten, wat hebben jullie al geweldige weken gehad! Veel mooie dingen gezien. Hoe is het eten trouwens? Is Arjan al wat kilootjes kwijt, hihi ;-)

• 06 April 2010 - 09:23

Mark & Margot:

Oeps, computer overstuur...
    Kus

• 06 April 2010 - 16:41

The Rebers Family:

Dag lieverds, klinkt allemaal erg goed. Blijf daar maar lekker, want het enige suptropische hier de ananas die inmiddels weer tegen schappelijke prijzen in de schappen ligt!

Liefs!

• 06 April 2010 - 19:25

Jannie:

Hoi tweetjes,
    Ondertussen is het hier heerlijk weer in Utrecht.
    Lekker weer voor een terras.
    Helaas hebben wij geen jacuzzi en geen prachtige parken, maar hoop dat jullie alles daar goed bekijken{en wij daarna de foto"s]
    De grootste helft van de reis zit erop dus nog veel plezier met het laatste stuk. liefs: mam